JAVNI POZIV ZA UČEŠĆE U FINANSIRANJU PROGRAMA OBUKE NA ZAHTEV POSLODAVCA U 2013. GODINI

Na osnovu člana 44. stav 1. tačka 5. Zakona o lokalnoj samoupravi („Službeni glasnik RS", broj 129/07) i člana 57. stav 1. tačka 8. Statuta opštine Odžaci („Službeni list opštine Odžaci", broj 17/08, 27/10) a u skladu sa Lokalnim akcionim planom zapošljavanja opštine Odžaci za 2013. godinu („Službeni list opštine Odžaci“, broj 1/2013) i Sporazumom o utvrđivanju međusobnih prava i obaveza u realizaciji programa ili mera aktivne politike zapošljavanja, broj: 133-10-1/2013-27 od 10.5.2013. godine, između Pokrajinskog sekretarijata za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova i opštine Odžaci za 2013. godinu, predsednik opštine Odžaci raspisuje

JAVNI POZIV

ZA UČEŠĆE U FINANSIRANJU PROGRAMA OBUKE  NA ZAHTEV POSLODAVCA U 2013. GODINI

I OSNOVNE INFORMACIJE

Program obuke na zahtev poslodavca podrazumeva učešće u finansiranju obuke radi sticanja znanja i veština potrebnih za obavljanje poslova na konkretnom radnom mestu, ukoliko na evidenciji nezaposlenih Nacionalne službe za zapošljavanje (u daljem tekstu: Nacionalna služba) nema lica sa potrebnim znanjima i veštinama.

Program obuke na zahtev poslodavca podrazumeva:

-          realizaciju obuke u trajanju od 80 do 1.040 časova u skladu sa standardima programa obuka[1] i

-          zasnivanje radnog odnosa na neodređeno vreme sa licima koja su sa uspehom završila obuku i njihovo zadržavanje u radnom odnosu najmanje 6 meseci.

Na osnovu obrazloženog zahteva Nacionalnoj službi, poslodavac može da zasnuje radni odnos sa polaznikom obuke i za vreme trajanja obuke, uz obavezu da nakon završene obuke sa licem zasnuje radni odnos na neodređeno vreme i zadrži ga u radnom odnosu najmanje 6 meseci.

Javni poziv za realizaciju programa obuke na zahtev poslodavca predstavlja osnov za dodelu de minimis državne pomoći.

 

II NAMENA I VISINA SREDSTAVA

Za realizaciju obuke Opština isplaćujeposlodavcu sredstva za troškove obuke u visini do 40.000,00 dinara po polazniku.

Poslodavac isplaćuje nezaposlenom polazniku obuke:

o  novčanu pomoć u visini od 5.800,00 dinara i

o  troškove prevoza.

Poslodavac vrši obračun i uplatu doprinosa za slučaj povrede na radu i profesionalne bolesti, za nezaposlene polaznike obuke, u skladu sa zakonom.

Ugovorena sredstva za realizaciju programaOpština poslodavcu može da isplati:

-       u jednoj tranši (po isteku programa), bez dostavljanja sredstava obezbeđenja ugovornih obaveza ili

-       u dve tranše (prva po otpočinjanju obuke i druga po dostavljanju dokaza da su polaznici obuke obučeni i zaposleni) uz dostavljanje sredstava obezbeđenja ugovornih obaveza.

III PODNOŠENJE ZAHTEVA

Uslovi            

Pravo učešća u realizaciji programa obuke na zahtev poslodavca može ostvariti poslodavac pod uslovom:

-          da pripada privatnom sektoru;

-          da uredno izmiruje obaveze po osnovu poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje;

-          da račun nije u blokadi;

-          da nije privredni subjekt u teškoćama, u smislu zakonskih propisa kojima se reguliše kontrola i dodela državne pomoći;

-          da je izmirio ranije ugovorne obaveze prema Nacionalnoj službi, osim za obaveze čija je realizacija u toku;

-          da obučava i zapošljava nezaposlena lica koja se vode na evidenciji Nacionalne službe i koja zadovoljavaju opšte i posebne uslove za uključivanje na obuku;

-          da ima kadrovske kapacitete za realizaciju programa obuke, odnosno obezbedi:

o  predavača koji ima odgovarajuću stručnu kvalifikaciju i najmanje 12 meseci radnog iskustva na poslovima obučavanja i/ili

o  instruktora koji ima odgovarajuću stručnu kvalifikaciju i najmanje 12 meseci radnog iskustva na poslovima za koje se lice obučava.

-          da ima tehničke, prostorne i druge kapacitete za realizaciju programa obuke, odnosno da radni prostor, tehnička sredstva i oprema po funkcionalnosti odgovaraju veličini obrazovne grupe i u  skladu su sa standardima posla za koja se lica obučavaju.

Nacionalna služba za zapošljavanje u saradnji sa poslodavcem vrši selekciju nezaposlenih lica koja će biti uključena u program.

Prioritet pri uključivanju imaju lica koja pripadaju kategorijama teže zapošljivih i to: dugoročno nezaposlena lica odnosno lica koja su nezaposlena duže od 12 meseci, nezaposleni bez kvalifikacija ili niskokvalifikovani, mladi do 30 godina života, višak zaposlenih i starijiod 50 godina života, žene, ruralno stanovništvo, osobe sa invaliditetom, Romi, korisnici novčane socijalne pomoći.

Dokumentacijaza podnošenje zahteva:

-       zahtev za učešće u programu na propisanom obrascu Nacionalne službe;

-       fotokopija rešenja nadležnog organa o upisu u registar, ukoliko podnosilac zahteva nije registrovan u APR;

-       poreska prijava o obračunatim i uplaćenim doprinosima za obavezno socijalno osiguranje na zarade/naknade, za poslednji mesec koji prethodi mesecu u kome je podnet zahtev, overena od strane Poreske uprave;

-       pisano obaveštenje podnosioca zahteva o svim drugim de minimis državnim pomoćima koje je dobio u prethodnom trogodišnjem fiskalnom periodu ili izjava podnosioca zahteva da nije koristio de minimis državnu pomoć;

-          pisana izjava podnosioca zahteva da nije privredni subjekt u teškoćama, u smislu propisa kojima se reguliše kontrola i dodela državne pomoći;

-       dokaz o kadrovskim kapacitetima za realizaciju programa obuke i to:

o  dokaz o kvalifikacijama predavača/instruktora (diploma, uverenje, sertifikat, licenca i sl.),

o  dokaz o radnom iskustvu predavača/instruktora (ugovor o radu, potvrda poslodavca o radnom iskustvu i sl.)

Opština zadržava pravo da traži i druge dokaze relevantne za odlučivanje o podnetom zahtevu.

Način podnošenja zahteva:

Zahtev za češće u programu, podnosi se nadležnoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe, prema sedištu poslodavca ili prema mestu angažovanja lica, neposredno ili putem pošte, na propisanom obrascu, koji se može dobiti u svakoj organizacionoj jedinici Nacionalne službe ili preuzeti sa sajta www.nsz.gov.rs.

IV DONOŠENJE ODLUKE

Odluka o  odobravanju sredstava donosi se na osnovu provere i bodovanja podnetog zahteva za učešće u programu.

Provera podnetih zahteva

Nacionalna služba proverava usklađenost podnetog zahteva i priložene dokumentacije sa uslovima iz Javnog poziva. U cilju provere ispunjenosti uslova iz Javnog poziva po podnetom zahtevu Nacionalna služba će izvršiti službeni obilazak poslodavca.

Bodovanje podnetih zahteva

Prilikom bodovanja zahteva uzimaju se u obzir sledeći kriterijumi: program obučavanja lica, kadrovski, prostorni, tehnički i drugi kapaciteti poslodavca, prethodno korišćena sredstva Nacionalne službe po programu obuke na zahtev poslodavca iprocena važnosti podnetog zahteva za lokalno tržište rada za područje filijale.

Kriterijumi za bodovanje zahteva i dinamika odlučivanja biće objavljeni na oglasnima tablama nadležnih filijala, danom objavljivanja Javnog poziva.

Opština zadržava pravo da prilikom odlučivanja po podnetom zahtevu izvrši korekciju broja lica, u skladu sa raspoloživom kvotom  koja je opredeljena za filijalu.

Odluka o  odobravanju sredstava za program obuke na zahtev poslodavca

Odluku o izboru poslodavaca, kojima se odobravaju sredstava za zapošljavanje pripravnika, donosi predsednik opštine na predlog Komisije  za  sprovođenje mera Lokalnog akcionog plana zapošljavanja, u roku od 30 dana od dana isteka Javnog poziva. Prednost pri odlučivanju imaće poslodavci koji su se izjasnili da će po završetku stručnog osposobljavanja i zapošljavanja ista lica zaposliti na neodređeno vreme.

V ZAKLJUČIVANJE UGOVORA

Opština i poslodavac u roku od 90 dana od dana donošenja odluke o odobravanju sredstava zaključuju ugovor, kojim uređuju međusobna prava i obaveze.

Datum otpočinjanja obuke mora biti nakon datuma zaključivanja ugovora sa poslodavcem.

Dokumentacijaza zaključivanje ugovora sa poslodavcem:

U cilju zaključivanja ugovora poslodavac je u obavezi da dostavi fotokopiju tekućeg računa i u skladu sa dinamikom isplate sredstava, odgovarajuća sredstva obezbeđenja ugovornih obaveza koja mogu biti:

1.         ZA PREDUZETNIKA:

-       za odobreno učešće u finansiranju obuke u iznosu do 1.000.000,00 dinara – dve istovetne blanko lične menice korisnika sredstava sa dva žiranta, sa meničnim ovlašćenjima;

-       za odobreno učešće u finansiranju obuke u iznosu od 1.000.001,00 dinara i više – dve istovetne blanko lične menice korisnika sredstava sa dva žiranta, sa meničnim ovlašćenjima i garanciju banke.

2.         ZA PRAVNO LICE:

-       za odobreno učešće u finansiranju obuke u iznosu do 1.000.000,00 dinara – dve istovetne blanko solo menice sa meničnim ovlašćenjima; 

-       za odobreno učešće u finansiranju obuke u iznosu od 1.000.001,00 dinara i više – dve istovetne blanko solo menice sa meničnim ovlašćenjima i garanciju banke.

Žirant može biti svako poslovno sposobno fizičko lice, ne starije od 65 godina, koje ima redovna mesečna primanja na ime zarade ili penzije, bez obzira na visinu primanja, kao i fizičko lice koje samostalno obavlja delatnost (preduzetnik).

Dostavljena sredstva obezbeđenja ugovornih obaveza moraju da imaju rok važenja koji ne može biti kraći od vremenskog perioda trajanja obuke i 6 meseci trajanja radnog odnosa po isteku obuke, uvećanim za 3 meseca.

Nakon zaključivanja ugovora sa poslodavcem, Opština i polaznik obuke zaključuju ugovor, kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Dokumentacijaza zaključivanje ugovora sa nezaposlenim polaznikom obuke:

-       fotokopija tekućeg računa polaznika.

VI OBAVEZE IZ UGOVORA

Poslodavac je u obavezi da:

-       obezbedi potrebne kadrovske, prostorne, tehničke i druge uslove za realizaciju programa obuke (stručnjake, prostor, sredstva, materijal i sl.);

-          isplati  nezaposlenom polazniku obukenovčanu pomoć u visini od 5.800,00 dinara i troškove prevoza;

-           vrši obračun i uplatu doprinosa za slučaj povrede na radu i profesionalne bolesti, za nezaposlene polaznike obuke, u skladu sa zakonom;

-       obuči polaznike obuke za rad na poslovima u skladu sa programom obuke i zaključenim ugovorom i izda odgovarajući sertifikat, odnosno omogući sticanje istog u nadležnoj instituciji/telu;

-       dostavlja Opštini izveštaje o prisutnosti polaznika na obuci, u skladu sa ugovorom;

-       zasnuje radni odnos sa licima na neodređeno vreme u roku od 30 dana od datuma završetka obuke i dostavi dokaze o tome; 

-       dostavi izveštaj o realizaciji obuke i spisak izdatih sertifikata, po završetku obuke;

-       zadrži lica u radnom odnosu nakon završene obuke najmanje 6 meseci od datuma zasnivanja radnog odnosa;

-       omogući Opštini kontrolu realizacije ugovornih obaveza;

-       obavesti Opštinu o svim promenama koje su od značaja za realizaciju ugovora u roku od 8 dana od dana nastanka promene;

-       izvrši zamenu lica sa drugim nezaposlenim licem sa evidencije Nacionalne službe, ukoliko polaznik prekine obuku i ukoliko nije prošlo više od 20% od ukupnog fonda časova;

-       izvrši zamenu sa drugim nezaposlenim licem sa evidencije Nacionalne službe, u roku do 30 dana od dana prestanka radnog odnosa, za preostalo vreme definisano ugovorom, produženog za period sprovedene zamene, u slučaju prestanka radnog odnosa lica po isteku perioda obuke.

Poslodavac koji u toku obuke ne ispuni ugovorom preuzete obaveze, dužan je da Opštini vrati isplaćena sredstva, uvećana za pripadajuću kamatu od datuma prenosa sredstava.

Poslodavac koji po isteku perioda obuke ne ispuni ugovorom preuzete obaveze, dužan je da Opštini vrati sredstva u visini isplaćenih sredstava srazmerno neispunjenoj ugovornoj obavezi, uvećana za pripadajuću kamatu od datuma prenosa sredstava.

VII OSTALE INFORMACIJE

Javni poziv je otvoren 15 dana od dana objavljivanjana zvaničnim internet prezentacijama Nacionalne službe  za zapošljavanje i opštine Odžaci, oglasnim tablama Nacionalne službe  za zapošljavanje i opštine Odžaci ili do utroška sredstava predviđenih za ove namene.

Sve dodatne informacije mogu se dobiti u  Nacionalnoj službi za zapošljavanje –Ispostava Odžaci.

Broj: 03-1-76/2013-I

Dana: 28.5.2013.god.

O DŽ A C I                                                               

                                                                                                                                                    Predsednik opštine,

                                                                                                                                                      Izabela Šerić



 

izbori latinica
konkursi latinica
informator o radu latinica
kontakt centar latinica
informacije ojz latinica
euprava latinica
osobe sa invaliditetom latinicaobjedinjena procedura latinica
odluke latinica
budyet latinica

kap ulag baner

Baner-Odzaci-905x202

rfv

deca baner lat

zel savet lat

Моји Оџаци

Logo ROMACTED JP

SPG 002