Javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u okviru Programa podrške regionalnom i lokalnom razvoju u 2013. godini

Ministarstvo regionalnog razvoja i lokalne samouprave raspisuje javni poziv za dodelu bespovratnih sredstava u okviru Programa podrške regionalnom i lokalnom razvoju u 2013. godini za meru povećanja regionalne i lokalne konkurentnosti i meru sufinansiranja uččešća akreditovanih regionalnih razvojnih agencija i jedinica lokalne samouprave u realizaciji regionalnih i lokalnih projekata.

Uslovi za učestvovanje u postupku dodele sredstava u okviru mere povećanja regionalne i lokalne konkurentnosti

  • Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju privredna društva koja su registrovana u Agenciji za privredne registre za obavljanje delatnosti svrstanih u sektoru S, oblast od 10 do 33 prema Uredbi o klasifikaciji delatnosti, a u skladu sa članom 7. Zakona o računovodstvu i reviziji razvrstana kao srednja pravna lica, koja imaju sedište ili ogranak na teritoriji jedinica lokalnih samouprava koje su razvrstane u treću i četvrtu grupu stepena razvijenosti na osnovu akta Vlade kojim se utvrđuje jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave i da u njima obavljaju delatnost.
  • Sredstva mogu biti korišćenja za:

a) sufinansiranje infrastrukturnih troškova – građenja, dogradnje, adaptacije i investicionog održavanja objekata srednjeg privrednog društva za potrebe usklađivanja sa zahtevima standarda za proizvod (npr. CE, HACCP, ISO 16949, GOST-R, KOSHER i dr.);

b) sufinansiranje troškova razvoja novog proizvoda, poboljšanje postojećeg i promocije proizvoda.

 

  • Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju srednja privredna društva koja ispunjavaju sledeće uslove:
  1. da su podneli popunjen prijavni formular Ministarstvu;
  2. da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;
  3. da su izmirili obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
  4. da su u većinskom domaćem privatnom vlasništvu;
  5. da su registrovani u Agenciji za privredne registre za obavljanje delatnosti svrstanih u sektoru S, oblast od 10 do 33 prema Uredbi o klasifikaciji delatnosti;
  6. da nisu u teškoćama, a prema definiciji sadržanoj u Uredbi o pravilima za dodelu državno pomoći;
  7. da im u roku od dve godine pre podnošenja prijave nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti;
  8. da su osnovana najkasnije u 2009. godini;
  9. da su u periodu od 1. januara 2012. godine do dana podnošenja zahteva imala najmanje 50 zaposlenih na neodređeno vreme;
  10. da za iste aktivnosti za koje konkurišu za dodelu sredstava nisu koristili podsticajna sredstva koja potiču iz budžeta Republike Srbije, budžeta jedinice lokalne samouprave ili donatorskih organizacija;
  11. da imaju sedište ili ogranak na teritoriji jedinica lokalnih samouprava koja su razvrstane u treću i četvrtu grupu nivoa razvijenosti na osnovu akta Vlade kojim se utvrđuje jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave i da u njima obavljaju delatnost.

Srednja privredna duštva mogu podneti samo jednu prijavu za dodelu bespovratnih sredstava i to za samo jedan tip standarda, odnosno jednu prijavu za razvoj novog ili poboljšanje postojećeg proizvoda za promociju proizvoda.

  • Opravdani troškovi i finansijski okvir

a) sufinansiraće se troškovi aktivnosti građana, dogradnje, adaptacije i investicionog održavanja objekata koje srednja privredna društva realizuju u fazi proprema za usklađivanje sa zahtevima standarda za proizvod. Planom/projektom usklađivanja sa zahtevim standarda za proizvod moraju biti predviđene faze i aktivnosti po fazama. Plan mora biti izrađen i overen od strane stručnog lica i prihvaćen od strane odgovornog lica u privrednom društvu. Ministarstvo će sufinansirati do 50% opravdanih troškova za realizaciju aktivnosti građenja, dogradnje, adaptacije i investicionog održavanja objekata, privrednog društva bez poreza na dodatu vrednost. Preostali iznos sredstava korisnici su obavezni da finansiraju iz sopstvenih izvora ili iz sredstava koja ne potiču iz budžeta Republike Srbije, budžeta jedinice lokalne samouprave ili donatorskih organizacija.

Iznos odobrene bespovratne pomoći za sufinansiranje infrastrukturnih troškova za potrebe usklađivanja sa zahtevima standarda za proizvod ne može biti veći od 3.500.000,00 dinara bez poreza na dodatu vrednost po korisniku.

b) kod aktivnosti razvoja novog proizvoda i poboljšanja postojećeg proizvoda biće sufinansirani samo sledeći opravdani troškovi:

- izrade tehničke dokumentacije za novi proizvod;

- izrade prototipa proizvoda;

- testiranja/ispitivanja prototipa.

Za izradu prototipa i testiranje/ispitivanje prototipa izuzetno se mogu priznati i troškovi materijala, kao i troškovi korišćenja opreme koji ne mogu da budu vuši od 30% vrednosti aktivnosti iz ponude/predugovora.

Kod aktivnosti razvoja novog proizvoda priznaće se samo troškovi koji su povezani sa saradnjom privrednog subjekta i naučno-istraživačke organizacije, fakulteta, inovacionog centra ili laboratorije. Iznos odobrene bespovratne pomoći za razvoj novog proizvoda ili poboljšanja postojećeg proizvoda i promocije proizvoda ne može biti veći od 3.500.000,00 dinara bez poreza na dodatu vrednost po korisniku.

Kod promocije novorazvijenog proizvoda sufinansiraće se troškovi pripreme i izrade kataloga koji treba da sadrži informacije o srednjem privrednom društvu, novorazvijenom proizvodu i asortimanu ostalih proizvoda sa njihovim osnovnim karakteristikama i podatke o regionalnoj lociranosti privrednog društva.

  • Dokumentacija koja obavezno mora biti dostavljena prilikom podnošenja zahteva za sufinansiranja infrastrukturnih troškova:
  1. pravilno popunjen prijavni formular – Obrazac broj 1a;
  2. potpisana pismena izjava o prihvatanju uslova za dodelu sredstava – Obrazac broj 2a;
  3. potpisana pismena izjava realizatora aktivnosti – Obrazac broj 3a;
  4. potpisana pismena izjava o broju zaposlenih – Obrazac broj 4a;
  5. potpisana pismena izjava o vlasničkoj strukturi – Obrazac broj 5a;
  6. potpisan ugovor sa konsultantskom kućom koja uvodi standard sa referencama privrednog subjekta pružaoca usluga i biografijama angažovanih pružaoca usluga;
  7. godišnji finansijski izveštaj za 2009, 2010, 2011. i 2012. godinu (bilans stanja, bilans uspeha i statistički aneks) overeni od strane knjigovođe i zakonskog zastupnika srednjeg privrednog društva;
  8. original (ili overena kopija) potvrda nadležne filijale Poreske uprave da je podnosilac zahteva izmirio sve obaveze po osnovu poreza i doprinosa zaključno sa datumom objavljivanja javnog poziva;
  9. original potvrda nadležnog organa da srednjem privrednom društvu u poslednje dve godine nije izrečena pravosnažna mera zabrene obavljanja delatnosti;
  10.  potpisana i overena pismena izjava o dodeljenoj državnoj pomoći male vrednosti – Obrazac broj 7;
  11.  potpisan ugovor sa konsultantskom kućom koja uvodi standard, sa planom aktivnosti;
  12.  sve neophodne dozvole nadležnog organa u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji;
  13. predugovor/ugovor zaključen sa ponuđačem infrastrukturnih aktivnosti overen i potpisan koji sadrži jasno definisan obim aktivnosti, vremenski plan realizacije aktivnosti i cenu aktivnosti izraženu u dinarima bez PDV.

Za vreme sufinansiranja troškova razvoja novog proizvoda, poboljšanje postojećeg i promocije proizvoda podnosi se sledeća dokumentacija:

  1. pravilno popunjen prijavni formular – Obrazac broj 1b;
  2. potpisana pismena izjava o prihvatanju uslova za dodelu sredstava – Obrazac broj 2b;
  3. potpisana pismena izjava realizatora aktivnosti – Obrazac broj 3b;
  4. potpisana pismena izjava o vlasničkoj strukturi – Obrazac broj 4b;
  5. ponuda ili predugovor sa realizatorom aktivnosti, overena i potpisana od strane ponuđača koja kao obavezan deo mora sadržati referentnu listu i CV glavnog eksperta;
  6. overene godišnje finansijske izveštaje za 2009, 2010. I 2011. godinu;
  7. izvod o registraciji;
  8. original potvrde nadležne filijale Poreske uprave da je podnosilac zahteva izmirio sve obaveze po osnovu poreza i doprinosa zaključno sa datumom objavljivanja javnog poziva;
  9. overena kopija PPOD obrasca Poreske uprave za mesec januar 2013. godine;
  10. original ili overena fotokopija potvrde nadležnog organa da srednjim privrednom društvu u poslenje dve godine nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti.

Aktivnost može biti započeta tek nakon potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava sa Nacionalnom agencijom i završena, najkasnije do 30. juna 2014. godine.

Uslovi za učestvovanje u postupku dodele sredstava u okviru mere sufinansiranja učešća akreditovanih regionalnih razvojnih agencija i jedinica lokalne samouprave u realizaciji regionalnih i lokalnih projekata u 2013. Godini:

  • Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju akreditovane regionalne regionalne razvojne agnecije, osnovane u skladu sa Zakonom o regionalnom razvoju i Uredbom o utvrđivanju uslova, kriterijuma i načina akreditacije za obavljanje poslova regionalnog razvoja i oduzimanja akreditacije pre isteka roka na koji je izdata, i jedinice lokalne samouprave.
  • Bespovratna sredstva su namenjena za:

a) sufinansiranje učešća ARRA u realizaciji projekata od značaja za regionalni razvoj, koji su ARRA odobrena iz bespovratnih izvora finansiranja;

b)  sufinansiranje pripreme projektno-tehničke dokumentacije (prethodna studija opravdanosti, studija opravdanosti, generalni projekat, idejni projekat, glavni projekat, izvođački projekat, projekat izvedenog objekta i studija uticaja na životnu sredinu) za projekte poslovne infrastrukture, koje će realizovati jedinice lokalne samouprave pojedinačno ili u saradnji sa drugim jedinicama lokalne samouprave. Pod projektima poslovne infrastrukture podrazumevaju se: industrijske zone, industrijski parkovi, biznis inkubatori i osnovna infrastrutkura koja doprinosi razvoju poslovne infrastrukture (prilazni putevi, komunalna infrastruktura itd.)

v) sufinansiranje učešća jedinica lokalne samouprave u realizaciji projekata od značaja za regionalni razvoj, koji su jedinicama lokalne samouprave odobreni iz bespovratnih izvora finansiranja.

Projekti od značaja za regionalni razvoj koji su predmet sufinansiranja od strane Ministarstva su:

  1. razvoj i unapređenje poslovne infrastrukture, uključujući i osnovnu infrastrukturu koja doprinosi razvoju poslovne infrastrukture (prilazni put, komunalna infrastruktura i sl.)
  2. projekti koji doprinose stvaranju povoljnih uslova za oslovanje, otvaranje malih i srednjih preduzeća, povećanje zaposlenosti, inovativnosti i konkurentnosti, poboljšanje poslovne i investicione klime;
  3. regeneracija braunfild lokacija;
  4. uspostavljanje ili unapređenje teritorijalnih partnerstva i inicijativa vezanih za razvoj i zapošljavanje između javnog i privatnog sektora.

Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju ARRA i jedinice lokalne samouprave koje ispunjavaju sledeće uslove:

  1. da su podneti popunjeni prijavni formulari Ministarstva sa potrebnom dokumentacijom u skladu sa Javnim pozivom;
  2. da su obezbedili sredstva za sufinansiranje projekta;
  3. da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije za ARRA;
  4. da imaju izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa za ARRA;
  5. da račun podnosioca zahteva nije u blokadi;
  6. za projekte poslovne infrastrukture neophodno je podneti dokaz da je predmet projekta u skladu sa prostornim planom jedinice lokalne samourave;
  7. da su potpisali ugovor sa predstavnicima domaćeg ili međunarodnog donatora u slučaju sufinansiranja realizacije projekata od značaja za regionalni razvoj, odnosno da će potpisati ugovor i dostaviti isti pre potpisivanja ugovora sa Nacionalnom agencijom.

Bespovratna serdstva će biti dodeljena u skladu sa namenom sredstava na sledeći nači:

a) za projekte ARRA Ministarstvo će sufinansirati do 20% do vrednosti projekta i to samo opravdane troškove, bez poreza na dodatu vrednost. Maksimalni iznos odobrene bespovratne pomoći ne može preći iznos od 3.000.000,00 dinara. Kod projekata sa učešćem više partnera koji zajenički učestvuju u kofinansiranju projekta, pravo na sufinansiranja ostvaruju sve partneri srazmerno učešću, a sredstva dobija nosilac projekta koji je odgovoran za raspodelu sredstava.

b) Ministarstvo će sufinansirati izradu projektno-tehničke dokumentacije za projekta poslovne infrastrukture jedinica lokalnih samouprava do 2.000.000,00 dinara, bez poreza na dodatu vrednost u zavisnosti od nivoa razvijenosti jedinica lokalne samouprave, i to:

1) do 50% opravdanih troškova za devastirane jedinice lokalne samouprave, za jedinice lokalne samouprave iz III i IV grupe, bez poreza na dodatu vrednost;

2) do 30% opravdanih troškova za jedinice lokalne samouprave iz I i II grupe, bez poreza na dodatu vrednost.

Sufinansiraće se izrada projektno-tehničke dokumentacije koja mora biti izrađena do 30. juna 2014. godine.

v) za projekte jedinica lokalne samouprave Ministarstvo će sufinansirati opravdana troškove od ukupnog iznosa neophodnog za kofinanisranje projekta koje su obezbedile jedinice lokalne samouprave, a koi ne mogu preći iznos od 5.000.000,00 dinara, bez poreza na dodatu vrednost i to u zavisnosti od niova razvijenosti:

1) do 40% opravdanih troškova za devastirane jedinice lokalne samouprave i za jedinice lokalne samouprave iz III i IV grupe, bez poreza na dodatu vrednost;
2) do 20% opravdanih troškova za jedinice lokalne samouprave iz I i II grupe bez poreza na dodatu vrednost.

Kod projekata sa učešćem više partnera koji zajednički učestvuju u kofinansiranju projekta, pravo na sufinansiranje ostvaruju svi partneri srazmerno učešću, a sredstva dobija nosilac projekta koji je odgovoran za raspodelu sredstava.

Ministarstvo neće sufinansirati učešće jedinica lokalne samouprave u projetima koju su već sufinansirani od strane Ministarstva u 2013. godini.

Pomoć u pripremi prijava i celokupna dokumentacije jedinicama lokalne samouprave će pružati akreditovane regionalne razvojne agencije čiji se spisak može naći na internet strani Nacionalne agencije www.narr.gov.rs

Dokumentacija koju je potrebno obavezno dostaviti prilikom podnošenja zahteva:

Za namenu pod a) podnosi se sledeća dokumentacija:

  1. pravilno popunjen prijavni formular – Obrazac broj 1;
  2. osnivački akt podnosioca zahteva (potpisan i overen);
  3. izveštaj Narodne banke Srbije da račun podnosioca nije u blokadi;
  4. overena kopija finansijskih izveštaja podnosioca za prethodnu finansijsku godinu (bilans stanja i bilans uspeha) za koju su računi zatvoreni i završni račun;
  5. potvrdu nadležne filijale Poreske uprave o izmirenim obavezama po osnovu poreza i doprinosa zaključno sa datumom objavljivanja javnog poziva;
  6. uverenje iz Agencije za privredne registre da nije pokrenut postupak stečaja ili likvidacije;
  7. potpisana pismena izjava o saradnji jedinica lokalne samouprave ili drugih partnera (ukoliko postoji) – Obrazac broj 2;
  8. potpisana pismena izjava o saglasnosti sa uslovima iz Javnog poziva i saglasnost podnosioca zahteva da ima obezbeđena sredstva za sufinansiranje projekta – Obrazac broj 3;
  9. potpisan i overen obrazac troškova projekta sa strukturom sufinansiranja podnosilaca zahteva, sa prikazom obezbeđenih izvora sredstava za sufinansiranje projekta – Obrazac br. 4;
  10. rešenje o akreditaciji;
  11. overena kopija ugovora kojim je odobren projekat od strane ovlašćenih institucija koje sprovode domaće i međunarodne konkurse, sa originalnom konkursnom dokumentacijom za koju se traži sufinansiranje na CD-u; projekat treba da bude odobren najranije od 1. januara 2012. godine, odnosno overena i potpisana pismena izjava o namerama za realizaciju projekta, kao i overena prijava podneta po konkursu koji sprovodi domaći ili međunarodna institucija; Sve aktivnosti za koje se traži sufinansirnje u okviru projekta, moraju da budu završene do 31. 10. 2014. godine.
  12. biografija koordinatora i projektnog tima koji su angažovani na projektu.

Za namenu pod b) podnosi se sledeća dokumentacija:

  1. poravilno popunjen prijavni formular – Obrazac broj 1;
  2. osnivački akt podnosioca zahteva (potpisan i overen);
  3. izveštaj Narodne banke Srbije da račun podnosioca nije u blokadi;
  4. overena kopija finansijskih izveštaja podnosioca za prethodnu finansijsku godinu (bilans stanja i bilns uspeha) za koju su računi zatvoreni i završni račun;
  5. potpisana pismena izjava o saradnji jedinica lokalne samouprave ili drugih partnera (ukoliko postoji) – Obrazac broj 2;
  6. potpisana pismena izjava o saglasnosti sa uslovima iz Javnog poziva i saglasnost podnosioca zahteva da ima obezbeđena sredstva za sufinansiranje projekta – Obrazac br. 3;
  7. potpisan i overen obrazac troškova projekta sa strukturom sufinansiranja podnosioza zahteva, sa prikazom obezbeđenih izvora sredstava za sufinansiranje projekta – Obrazac broj 4;
  8. ugovor sa najpovoljnijim ponuđačem za izradu projektno-tehničke dokumentacije nakon sprovedenog postupka javne nabavke zaključen u 2012. godini sa referentnom listom i biografijama glavnog konsultanta i ekspertskog tima koja sadrži jasno definisan opis aktivnosti, troškove u skladu sa Programom podrške regionalnom i lokalnom razvoju u 2013. godini, rokove realizacije i cenu usluga projektno-tehničke dokumentacije i odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača;
  9. dokaz da je predmet projekta u skladu sa prostornim planovima jedinica lokalne samouprave i informacija o lokaciji u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji;
  10. potpisana pismena izjava organizacije koja realizuje aktivnost – Obrazac broj 5.

Za namenu pod v) dostavlja se sledeća dokumentacija:

  1. pravilno popunjen prijavni formular – Obrazac broj 1;
  2. osnivački akt podnosioca zahteva (potpisani i overeni);
  3. izveštaj Narodne banke Srbije da račun podnosioca nije u blokadi;
  4. overena kopija finansijskih izveštaja podnosioca za prethodnu finansijsku godinu (bilans stanja i bilans uspeha) za koju su računi zatvoreni i završi račun;
  5. potpisana pismena izjava o saradnji jedinica lokalne samouprave ili drugih partnera (ukoliko postoji) – Obrazac broj 2;
  6. potpisana pismena izjava o saglasnosti sa uslovima iz Javnog poziva i saglasnost podnosioca zahteva da ima obezbeđena sredstva za sufinansiranje projekta – Obrazac broj 3;
  7. potpisan i overen obrazac troškova projekta sa strukturom sufinansiranja podnosioca zahteva, sa prikazom obezbeđenih izvora sredstava za sufinansiranje projekta – Obrazac broj 4;
  8. overena kopija ugovora kojim je odobren projekat (projekat treba da bude odobren najranije od 1. Januara 2012. Godine) od strane ovlašćenih institucija koje sprovode domaće i međunarodne konkurse, sa originalnom konkursnom dokumentacijom za koju se traži sufinansiranje na CD-u ili overena i potpisana pismena izjava o namerama za realizaciju projekta, kao i overena prijava podneta po konkursu koji sprovodi domaća ili međunarodna institucija; Sve aktivnosti za koje se traži sufinansiranje u okviru projekta, moraju da budu završene do 31.10.2014. godine.
  9. biografija koordinatora i projektnog tima koji su angažovni na projektu.

Javni poziv će biti otvoren do 1. novembra 2013. godine, odnosno do utroška raspoloživih sredstava.

Sve detaljnije informacije možete dobiti u Ministarstvu pozivom na sledeće brojeve telefona: 011 333 4 166 – Željko Sokanović; 011 333 4 127 – Aleksandra Berić; 011 333 4 184 – Milica Mihailović i 011 333 4 165 Milica Adamović ili imejlom na elektronsku adresu Ministarstva regionalni.razvoj@mrrls.gov.rs

 

           

izbori latinica
konkursi latinica
informator o radu latinica
kontakt centar latinica
informacije ojz latinica
euprava latinica
osobe sa invaliditetom latinicaobjedinjena procedura latinica
odluke latinica
budyet latinica

kap ulag baner

Baner-Odzaci-905x202

rfv

deca baner lat

zel savet lat

Моји Оџаци

Logo ROMACTED JP

SPG 002