RAZGOVOR S POVODOM: SRĐAN VEZMAR, DIREKTOR RAZVOJNE AGENCIJE BAČKA

srdjan vezmar 1

UVEK MOŽEMO DA SE RAZIĐEMO KAO PRIJATELJI

Cela oblast regionalnog razvoja uređena je zakonom i čitavim nizom uredbi koje je donela Vlada Republike Srbije - Skupština, u kojoj sede predsednici 13 opština osnivača, finansijski plan za 2012. godinu usvojila je jednoglasno - Nadležno ministarstvo, Nacionalna agencija nisu tražili da bilo šta menjamo, nego smo po sili zakona bili u obavezi da promenimo naziv u APR-u, s tim da je pravni subjektivitet i promenom naziva ostao isti

 

-Na osnovu sprovedene međunarodne revizije, u toku 2011. i 2012. godine nije pronađen ni jedan nedostatak u finansijskom poslovanju Regionalne agencije Bačka, a odgovorno tvrdim da će tako biti nakon što se sačini izveštaj za tekuću godinu. Osim međunarodnih ravizora, rad Agencije kontroliše i Nacionalna agencija za regionalni razvoj i ko god želi može da proveri naše poslovanje u bilo kom segmentu - rekao je direktor Razvojne agencije Bačka, dipl. pravnik Srđan Vezmar, odbacivši, u intervju za „Naše novine“, kao neosnovane sve priče o navodnim koruptivnim i kriminalnim radnjama koje su se čule sa govornice odžačkog parlamenta, nazvavši ih zlonamernim pretpostavkama koje ne služe ničem drugom nego za dnevnopolitičke potrebe.

 

Jedna od primedbi, kada je reč o saradnji odžačke opštine sa Regionalnom razvojnom agencijom Bačka odnosi se i na članarinu koju opština uplaćuje pošto ona ugovorom nije limitirana.

Cela oblast regionalnog razvoja uređena je zakonom i čitavim nizom uredbi koje je donela Vlada Republike Srbije. Niti smo mi u Regionalnoj agenciji Bačka, niti su opštine osnivači rekli da se to zove članarina, niti da ona treba da bude 0,1% od ukupno ostvarenih budžetskih prihoda, već to stoji u uredbi o utvrđivanju uslova, kriterijuma i načina akreditacije za obavljanje poslova regionalnog razvoja i oduzimanje akreditacije pre isteka roka na koji je izdata, objavljaena u Službenom glasniku RS, broj 74/2010.  U članu 3. Uredbe  se kaže da su jedinice lokalne samouprave, kao osnivači, predvideli i obezbedili godišnju članarinu od najmanje 0,1% od ukupno ostvarenih budžetskih prihoda iz prethodne godine u odnosu na godinu u kojoj se izdaje akreditacija osim za Grad Beograd i Novi Sad gde godišnja članarina iznosi 0,2 odnosno 0,5%. Ako se promeni uredba interne akte sa opštinama uskladićemo sa važećim propisima, dok se to ne desi, poslovaćemo na način koji je propisala država. Opštine odlučuju sa koliko će sredstava finansirati rad Razvojne agencije Bačka koja je u obavezi da taj novac troši u skladu sa uredbom i da sprovodi razvojne programe i aktivnosti.

Da li opštine osnivači imaju uvid i da li mogu uticati na kontrolu trošenja novca koju uplaćuju kroz članarinu?

Osim međunarodne revizije, rad agencije kontroliše Ministarstvo finansija, Nacionalna agencija za regionalni razvoj. Na kraju svake kalendarske godine agencija je u obavezi da podnese finansijski i narativni izveštaj, istovremeno rad agencije kontroliše i Skupština osnivača koja usvaja finansijski plan na kraju svake godine. Ta skupština, u kojoj sede predsednice 13 opština osnivača finansijski plan za 2012. godinu usvojila je jednoglasno. Ono što treba da se zna, ugovori koje je Regionalna agencija Bačka sklopila sa osnivačima su tipski, za sve opštine su isti, s tim da  iznos članarine koju uplaćuju  zavisi od budžeta lokalnih samouprava.

Jedna od primedbi odnosi se na nepostojanje skupštinske odluke o osnivanju Regionalne razvojne agencije Bačka.

To je još jedan primer nepoznavanja zakona i oblasti regionalnog razvoja. Prethodnim zakonom o regionalnom razvoju današnje regionalne agencije zvale su Oblasne razvojne asocijacije koje izmenom zakona prelaze u regionalne. Nadležno ministarstvo, Nacionalna agencija nisu tražili da bilo šta menjamo nego smo po sili zakona bili u obavezi da promenimo naziv u APR-u, s tim da je pravni subjektivitet i promenom naziva ostao isti. To nije slučaj samo sa Razvojnom agencijom Bačka nego sa svim drugim regionalnim agencijama.

Da li u Regionalnoj agenciji Bačka imate ambicije da preuzmete rukovodeću ulogu u opštima osnivačima?

Ne, to nije naš posao. U lokalnim samoupravama smo prisutni i spremni smo da im pružimo asistenciju u onoj meri u kojoj oni to od nas traže. Ako procene da su im naše usluge u razvojnim aktivnostima suvišne, mi se više nećemo time baviti. Odžačka lokalna samouprava je procenila da je u njenom interesu da ulaže u razvoje projekte i da ih radi u saranji sa agencijom Bačka. Njihovom realizacijom napraviće se regionalni brend od kog će odžačka Lokalna samouprava živeti u narednih 10-tak godina. Saradnja Regionalne razvojne agencije Bačka i odžačke samouprave je, možda, i najpozitivniji primer kad je reč o zajedničkom delovanju regionalnih agencija i opštine osnivača u Srbiji.

Za one koji se zalažu za preispitavnje ugovora sa Regionalnom agencijom Bačka, organizacija Božićnog bazara i Tamburaškog festivala neće doprineti privrednom oporavku opštine.

Reakcije na Božićni bazar bile su pozitivne. Želja Lokalne samouprave je bila da, osim saradnje u oblasti razvojnih projekata, sa Razvojnom agencijom Bačka sarađuje i kada je reč o organizaciji kulturnih manifestacija. Božićni bazar je razvojna manifestacija koja, sasvim sigurno, može doprineti promociji turizma. Kada je reč o Tamburaškom festivalu, zbog svih napada koji su usledili od strane pojedinaca, održavanje ove manifestacije dovedeno je u pitanje. Zbog negativne atmosfere, koja se nepotrebno stvorila, u Razvojnoj agenciji razmišljamo da li na taj način želim da pomažemo organizaciju Tamburice. Nije nam cilj da stvaramo konflikte, nego da pomognemo. Ako odžačkoj opštini pomoć nije potrebna, nećemo insistirati na pružanju dobrih usluga.

Kad je reč o Tamburaškom festivalu, kome se niko ne protivi, sporan je iznos od 10 miliona dinara, a mnogi su skloni mišljenju da je ceo posao oko organizacije trebalo poveriti opštinskoj Turističkoj organizaciji.

Tamburaški festival u Deronjama nije zamišljen kako bi se sav novac potrošio za nastupe izvođača, nego je u planu i uređenje zelenih površina, parking prostora, drenaža terena, rešavanje problema vodosnabdevanje, održavanje poljoprivrednog sajma i čitav niz drugih aktivnosti. Za tako nešto 10 miliona sasvim sigurno nije dovoljno. Sve one koji kažu da je 10 miliona mnogo podsetiću da je Grad Novi Sad izdvojio 17.300.000,00 dinara za organizaciju Tamburice na Petrovaradinskoj tvrđavi. Kada je reč o Turističkoj organizaciji, u agenciji Bačka imamo veoma dobru saradnju sa njima i oni su bili aktivno uključeni u organizaciju Božićnog bazara, a predviđena im je i značajna uloga u svim aktivnostima vezanim za Tamburaški festival. Uprkos svemu, mislim da oni, samostalno, ne mogu odgovoriti jednom tako zahtevnom projektu. U prolog tome ide činjenica da je organizaciju Tamburice, u operativnom delu, uključeno 30-40 ljudi u različitim timovima.

 Budžet Grada Novog Sada i budžet odžačke Lokalne samouprave je ne mogu se  porediti.

Slažem se, ali ne treba zaboraviti da je Tamburica fest u Novom Sadu samo jedan od mnogih festivala i da je on, za razliku od onog u Deronjama, po pratećim sadržajima, u znatnoj meri siromašniji.

Šta ukoliko propadne inicijativa i ne održi se Tamburaški festival u Deronjama ove godine?

Mislim da bi to bio kraj nastojanjima da se zvuk ovog instrumenta „vrati u Deronje“. Izgubio bi se kredibilitet, i kod domaćih i kod stranih partnera, uključenih u ovu inicijativu. Podsetiću vas da je naša zamisao bila da se ceo događaj nasloni na Dunavsku strategiju i da iz toga crpimo značajan novac za razvoj turizma, kulture...

Da li u rad Razvojne agencije Bačka ima upliva politika?

Zaposleni u agenciji Bačka do rednog mesta došli su putem konkursa koji je raspisala delegacija EU. Zaposleni smo kao profesionalci i stručnjaci, a ne kao članovi neke političke organizacije. U trinaest opština osnivača, na čelu su pripadnici različitih političkih opcija. Ukoliko bilo koja vladajuća struktura proceni da im ne treba asistencija Regionalne razvojne agencije Bačka, uvek možemo prijateljski da se raziđeno, međutim, mislim da je interes svih opština da imaju Regionalnu razvoju agenciju, pošto će im stručna pomoć trebati kod primene projekata IPA 3 i IPA4. Nije realno za očekivati, da u ovom momentu, bez obzira na stepen razvijenosti, bilo koja opština može samostalno da pripremi, konkuriše i sprovede jedan veliki razvojni projekat u iznosu oko 50 miliona EUR bez stručne asistencije regionalne agencije. Naravno, može ali će morati da plati strane konsultante u skladu sa tarifom koja važi u EU.

 

......................................................................
izbori latinica
konkursi latinica
informator o radu latinica
kontakt centar latinica
informacije ojz latinica
euprava latinica
osobe sa invaliditetom latinicaobjedinjena procedura latinica
odluke latinica
budyet latinica

kap ulag baner

Baner-Odzaci-905x202

rfv

deca baner lat

zel savet lat

Моји Оџаци

Logo ROMACTED JP

SPG 002